Mahetoorainest kodumaised Smushie supersmuutid murdsid välisturgudele

10. dets. 2018

Mahetoorainest kodumaised Smushie supersmuutid murdsid välisturgudele

Salvesti ökoloogiline smuutisari Smushie kogub eksportturgudel üha populaarsust ja on jõudnud lisaks naaberriikidele ka Euroopasse ning Aasiasse. Palju rahvusvahelist tähelepanu pälvinud sarja uusim toode valiti ka maailma suurima toidumessi SIAL innovatsioonistendi.

Eelmise aasta oktoobris turule tulnud Smushie supersmuutid saavutasid aastaks seatud müügieesmärgid kuue kuuga. Ainuüksi Eestis on tänaseks müüdud 13 kaubikutäit ehk 220 000 Smushiet ning kodumaised mahesmuutid on hoogsalt laienenud ka välisturgudele.

Smushie leiab poelettidelt nii Soomest, Lätist, Leedust, Sloveeniast, Kreekast kui ka Prantsusmaalt ning rõõmustab smuutisõpru isegi Hong Kongis.

Salvesti müügi-ja turundusjuht Triin Kõrgmaa sõnul on eestimaalaste vaieldamatu lemmik käepärases tuubipakendis mango-apelsinismuuti datlitega, mis pälvis tänavusel Eesti Parima Toiduaine konkursil ka parima puu- ja köögiviljatoote hõbemärgi.

„Jaekettide tagasiside põhjal ongi mango üks armastatumaid maitseid smuutide kategoorias,“ selgitab Kõrgmaa, kelle sõnul on kõik Smushie maitsekooslused – mango-apelsini-datli, mustsõstra-kookose ja mustika-jogurti – saanud eestlastelt ühtviisi positiivset tagasisidet.

„Sarnaselt eestlastele armastavad magusamaitselist mango-apelsinismuutit ka Kesk- ja Lõuna-Euroopa inimesed, Põhjamaades on lemmikuks kujunenud aga mustika-jogurtismuuti,“ räägib Salvesti ekspordijuht Meelis Leidt maitse-eelistuste erinevusest.

Smushie võidukäik meil ja mujal on julgustanud tootjat smuutisarja laiendama. Suve algul jõudis Eestis poelettidele uus pirni-kiivismuuti, millele on lisatud väetoiduks peetavat spirulinat. Vaid paari kuuga on seegi toode pälvinud palju kiitust ning see valiti ka Euroopa suurima toiduainetööstusmessi SIAL innovatsioonistendi toodete hulka.

„Meie tootearendajad tegutsevad juba uute põnevate katsetustega ja tulevikuplaanid on ambitsioonikad – plaanime Smushie supersmuutidega laieneda uutele välisturgudele, aga kindlasti ka Eesti tarbijaid üllatada,“ sõnab Kõrgmaa.